17 April 2006

Rugăciunile celor 12 Paşi

Pasul Unu

Am admis că eram neputincioşi în faţa alcoolului - că nu mai eram stăpâni pe viaţa noastră.

“Dacă vei continua să faci ceea ce făceai, vei continua să obţii ceea ce obţineai.”

Dragă Doamne, se pare că nu sunt în stare să am grijă de viaţa mea. Vreau să mă schimb, dar se pare că nu pot. Ceea ce cred că m-ar ajuta, nu mă ajută; nici perseverenţa nu m-a ajutat, nici învinovăţirea altora, nici dacă mi-am ieşit din fire, nici încercarea de a mă controla pe mine şi pe ceilalţi. M-am săturat de asta. Nu mai pot. Nu ştiu ce altceva aş putea spune. Amin.


Pasul Doi

Am ajuns la credinţa că o Putere Superioară nouă înşine ne-ar putea reda sănătatea mintală.

Dacă Dumnezeu este copilotul, atunci schimbaţi locurile!

Dragă Doamne, mă rog pentru o minte si o inimă deschisă, astfel încât să ajung să cred în Tine, în puterea şi dragostea Ta, cu toată fiinţa mea. Mă rog pentru umilinţă şi pentru şansa de a-mi consolida credinţa în Tine. Amin.

Pasul Trei

Am hotărât să ne lăsăm viaţa şi voinţa în grija unui Dumnezeu aşa cum şi-L închipuie fiecare dintre noi.

Lasă-le şi lasă-L pe Dumnezeu!

Doamne, învăţ că sunt multe lucruri pe care nu le pot face. Nu pot să îmi controlez viaţă, nu pot să îi fac pe oameni să fie ceea ce vreau eu să fie. Un singur lucru por să fac: pot să iau decizia să îmi las viaţa şi voinţa în grija Ta. Luarea acestei decizii nu înseamnă că ştiu cum să o pun în practică. Luarea acestei decizii nu înseamnă că înţeleg planul Tău pentru mine. Luarea acestei decizii nu înseamnă nici măcar că sunt în totalitate dispus să fac asta. Dar înseamnă că am credinţa că Tu poţi să faci o treabă mai bună decât am făcut eu în a avea grijă de viaţa mea. Sunt pregătit să îmi încredinţez viaţa şi voinţa Ţie, Dumnezeu le! Fă ceva mai bun decât am făcut eu. Eu nu pot, Tu poţi. M-am decis să Te las. Amin.

Pasul Patru

Am făcut fără teamă un inventar moral amănunţit al propriei persoane.

"A avea un resentiment este ca şi cum ai bea otravă şi te-ai aştepta ca altcineva să moară".

Dragă Doamne, m-am uitat în “cămara vieţii mele”. E dezastru. Habar n-am cum o s-o scot la capăt. Ajută-mă îmi identific cea ce trebuie aruncat şi ajută-mă să-mi dau seama ce merită să fie păstrat. Dă-mi curajul, puterea şi îndurarea de care am nevoie pentru a face aceasta treabă. Amin.


Pasul Cinci

Am mărturisit lui Dumnezeu, nouă înşine şi unei alte fiinţe umane natura exactă a greşelilor noastre.

“Dacă îţi împărtăşeşti durerea, ţi-o înjumătăţeşti. Dacă nu, ţi-o dublezi.”

Dragă Doamne, vreau să îmi recunosc natura exactă a defectelor personale în faţă Ta. Ajută-mă să am încredere în dragostea Ta nesfârşită, ajută-mă să am încredere în mila Ta cea mare. Vreau să îmi recunosc natura exactă a defectelor personale în faţă propriei conştiinţe. Ajută-mă să-mi asum responsabilitatea pentru deciziile pe care le-am luat, ajută-mă să fiu tot atât de îngăduitor cu mine pe cât ai fost Tu. Vreau să îmi recunosc natura exactă a greşelilor mele în faţa unei alte persoane. Ajută-mă să găsesc pe cineva care să mă asculte cu compasiune, ajută-mă să găsesc pe cineva care să îmi primească povestea fără să mă judece. Amin.

Pasul Şase

Am consimţit fără rezerve ca Dumnezeu să ne scape de toate aceste defecte de caracter.

“Defectele noastre de caracter sunt ca şi barele unei cuşti. Esenţial e nu să studiezi barele, ci să ieşi din cuşcă.”

Linişteşte-mi inima, Doamne! Ajută-mă să îmi deschid inima spre dragostea Ta, ajută-mă să îmi deschid inima spre darurile Tale. Vreau să îmi doresc cu adevărat schimbările pe care Tu le-ai pregătit pentru mine. Aşa că, linişteşte-mi inima. Pregăteşte-mă! Amin.

Pasul Şapte

Cu umilinţă, I-am cerut să ne îndepărteze slăbiciune.

“Umilinţa nu e să gândeşti mai puţine despre tine, ci să te gândeşti mai puţin la tine.”

Dragă Doamne, mă rog pentru ca Tu să îmi îndepărtezi toate defectele care mă împiedică să învăţ să îi iubesc pe alţii aşa cum mă iubeşti Tu pe mine. Amin.


Pasul Opt

Am întocmit o listă cu toate persoanele cărora le-am făcut necazuri şi am consimţit să reparăm aceste rele.

“Suntem responsabili pentru efort, nu pentru rezultate.”

Dragă Doamne, Îţi cer ajutorul pentru întocmirea unei liste cu persoanele pe care le-am rănit. Vreau să îmi asum responsabilitatea pentru faptele mele. Doamne, dă-mi bunăvoinţa de a-mi îndrepta greşelile. Amin.

Pasul Nouă

Ne-am reparat greşelile direct faţă de acele persoane, acolo unde a fost cu putinţă, dar nu şi atunci când le-am fi putut face vreun rău lor sau altora.

“Nu te gândi la un trai bun, ci trăieşte într-o bună gândire.”

Dragă Doamne, dă-mi atitudinea adecvată pentru a-mi repara greşelile. Ajută-mă să îmi aduc aminte că nu fac asta pentru a-I schimba pe ceilalţi, ci pentru a-mi face posibilă schimbarea mea. Dă-mi speranţa de care am nevoie, ajută-mă să îmi amintesc că Ţi-ai arătat în multe feluri îndurarea faţă de mine. Dă-mi umilinţa de care am nevoie. Ajută-mă să îmi amintesc că eu sunt creatura şi nu Creatorul. Dă-mi, Doamne, curajul de care am nevoie. Ajută-mă să îmi amintesc că puterea din mine depăşeşte temerea din faţa mea. Amin.

Pasul Zece

Ne-am continuat inventarul personal şi ne-am recunoscut greşelile de îndată ce ne-am dat seama de ele.

“Mai degrabă progres decât perfecţiune.”

Dragă Doamne, ajută-mă să continui ceea ce am început, să am o înţelegere mai bună, să îmi inventariez zilnic viaţa, să îmi corectez greşelile atunci când le fac, să îmi asum responsabilitatea pentru faptele mele, să fiu conştient de gândirea şi comportamentele care mă distrug, să îmi aduc întotdeauna aminte că am nevoie de ajutorul Tău, sa fiu iubitor şi tolerant cu mine şi cu ceilalţi, şi să continui în rugăciune zilnică. Amin.

Pasul Unsprezece

Am căutat prin rugăciune şi meditaţie, să ne întărim contactul conştient cu Dumnezeu aşa cum şi-l închipuia fiecare dintre noi, cerându-i doar să ne arate Voia Lui în ceea ce ne priveşte şi să ne dea puterea s-o împlinim.

“Nu poţi schimba direcţia vântului, dar poţi să îţi întorci pânzele. ”

Dragă Doamne, Te caut pentru a Te cunoaşte mai bine. Vreau să devin conştient de dragostea Ta, vreau să Îţi simt prezenţa lângă mine, vreau să îţi cunosc voia. Şi caut puterea de a o îndeplini. Amin.

Pasul Doisprezece

După ce am trăit o trezire spirituală ca rezultat al acestor paşi, am încercat să transmitem acest mesaj altor alcoolici şi să punem în aplicare aceste principii în toate domeniile vieţii noastre.

“Trebuie să o dai mai departe pentru a o păstra.”

Dragă Doamne, eram adormit. Acum m-am trezit. Ce minunat e să mă trezesc spre Tine. Prezenţa Ta aduce aşa o bucurie în viaţa mea. Dragostea Ta îmi dă aşa o stabilitate. Pacea Ta îmi dă aşa o seninătate. Umil mă rog pentru posibilitatea de a împărtăşi cu alţii poveste a ceea ce ai făcut Tu. Mă rog pentru forţă interioară şi înţelepciunea de a pune în aplicare principiile acestui stil de viaţă în tot ceea ce fac şi spun. Amin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home